Monday 5 December 2011

The Twilight Saga : Breaking Dawn Part 1

Assalamualaikum..

Minggu lepas aku dan Cda tengok cerita The Twilight Saga : Breaking Dawn Part 1..alaaa cerita pontianak romantik tu..aku tak tahu lah nak bagi berapa bintang cerita tu..rasa-rasa dalam 3 bintang je kot..lagi pun aku tak mengikuti sangat cerita yang sebelum ni..yang aku pelik memang ramai tengok cerita tu sebab penuh wayang..

Konon-konon nak tukar mood hari tu tengok cerita sentimental sebab selama ni asyik tengok cerita ganas dan seram je sampai sesak nafas...tapi tak sangka pulak cerita ni slow macam siput sedut...aku ingat tengok pelakon muka semua ganas-ganas, banyak lah aksi-aksi lawan..tapi malangnya aksi lawan "ehem-ehem" pulak yang banyak..hahahaha...pada peminat cerita cinta sesuai lah tengok cerita ni..bukan lah aku kata langsung tak seronok, mungkin bukan taste aku kot..Tapi watak Kristern Stewart, Robert Pattinson dan Taylor Lautner memang berkesan..part Bella nak bersalin tu cemas sikit.

Tapi yang buat aku seronok masa part Jacobs keluar rumah pastu duk tanggal baju depan pintu..Aku tergamam sekejap, bukan sebab Jacobs tapi habis semua perempuan dalam wayang duk menjerit..kecuali aku dengan Cda, duk ketawa..ingat kan nak terjun kolam depan rumah, rupanya nak bertukar jadi wolf..lari masuk hutan, merajuk Bella dah nak kahwin..masa ayah Jacobs keluar rumah takde pulak orang nak jerit...T_T

Bagus jugak cerita ni..boleh belajar sesuatu..sebab ada nilai-nilai kasih sayang dalam persahabatan dan kekeluargaan walaupun berlainan asal usul..just ambil yang positif..So, sesiapa yang suka kan cerita yang touching and loving boleh lah menonton cerita Breaking Dawn ni..memang sesuai..selamat menonton..(^_^)

** mungkin Breaking Dawn Part 2 akan lagi best kot sebab anak Bella dah keluar..harap-harap begitu lah.

6 comments:

  1. Buku lg best....cerite lembab bangat! hahaha

    ReplyDelete
  2. yer setuju!!..lagi pun buku boleh baca laju-laju..thanks anonymous..:)

    ReplyDelete
  3. terrrrrrrrrrfollow kamu le plak....~hehehe!slm kenal.

    ReplyDelete
  4. haha yeke xjerit, ntah2 korang je lebih...

    part 2 mesti lg gempak...

    ReplyDelete
  5. Cik Muda Sae ~ thanks..saya pun dah follow u..kehkeh

    Dim ~ aku jerit masa bapak dia keluar..hahahaha

    ReplyDelete
  6. http://mekjangok-inilahakuseadanya.blogspot.com/2012/01/mega-giveaway-2012-belog-nemomimosh.html

    ReplyDelete

apa kata bagi nasihat,pandangan,bantahan,teka-teki,leteran n etc sepatah dua kata..banyak pun boleh lah..

Terima kasih..Datang Lagi yer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...